Chokladmuffins



Jag kom just på att mitt "världens enklaste muffinsrecept" har efterfrågats så här kommer det. Sorry att det tog sådan tid, hade glömt bort det helt.

100 g rumsvarmt smör
2 ägg
2 1/2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

* Vispa strösocker och ägg
* Blanda i resten, rör om och fördela i muffinsformar, ca 12 st
* 200˚ 10-12 min
* Strö lite florsocker
* Voilà!!!

Sedan så brukar jag skippa saltet och tillsätta ibland vaniljpulver i stället för vaniljsocker. Hackade nötter och torkad frukt funkar också.

Kommentarer
Postat av: sandra

åh! tack! :D jag ska försöka baka de där någon dag snart. jag tycker egentligen inte om att baka, det blir så rörigt och kladdigt, men jag VILL tycka att det är kul. jag ska tvinga mig själv att tycka att det är kul. så då är nog goda chokladmuffins en bra grej att börja med tror jag. :)

2011-02-28 @ 22:33:10
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Anja

Det var så lite, ledsen att det tog sådan tid. Jag är också mer åt det hållet när det gäller bakning. Har inte gjort det sedan jul, mest för att det blir just kladdigt och stökigt. Men ett tips är att diska allt så snart man är klar med det. När det blir ett berg med disk är det värsta jag vet så diska av alt ställ in i diskmaskinen på en gång så går det lite smidigare.

2011-02-28 @ 22:50:20
Postat av: sandra

jo jag brukar faktiskt ha den taktiken. och att ställa in typ mjöl socker och margarin och vad man nu använder direkt efter att jag använt det. men på något sätt lyckas det bli rörigt ändå. ett mysterium!



förresten, svar: jobbet jag sökte var för ett bemanningsföretag, ett timvikariat inom barnomsorg typ. jag ångrade mig i ungefär samma sekund som jag tackade ja till intervju...

2011-02-28 @ 23:16:36
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Gott! tror minsann att jag ska baka chokladsmuffins idag.

2011-03-02 @ 19:38:42
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Anja

Rebecca: hoppas att det gick bra =)

2011-03-03 @ 11:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0