En Maräng

Idag var min vän G och jag på En Maräng och åt macarons! Vi gick en runda på Roslagsgatan och försökte hinna med alla dessa antik - och second hand butiker där i krokarna och man behöver ju ladda batterierna med god fika. Efter ett besök på Syster Lycklig (Stockholms tjejigaste butik enligt G) hamnade vi på En Maräng i Vasastan och jag är helt frälst. Det var första gången jag var där och jag kan lugnt säga att jag har stora planer på att bli stammis. Det enda som är lite negativt är deras öppettider, de stänger på tok för tidigt. Fast det är väl ett gott tecken när gästerna inte vill gå.


Det här lilla caféet har allt som krävs:
- mysig inredning
- urtrevlig personal
- fräsch mat
- fin konst
- färgglada macarons
- vegetariska bruncher
- hembakat bröd
- saffranste
- mycket bra musik i högtalarna

Foto: en maräng i Vasastan

Var: Roslagsgatan 21
Öppettider: vardagar 08.00-17.00, helg 10.00-15.00


Kommentarer
Postat av: Hella

Låter underbart! I min fd hemkvarter mao, C och jag bodde på roslagsgatan 49 ju, när det begav sig.

2011-02-26 @ 21:55:39
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Jasså?! Med tanke på hur lost jag var i Sthlm på den tiden så skulle jag inte hitta dit igen. Jag minns det som helt annorlunda...inte ens i närheten där...

2011-02-26 @ 22:07:50
Postat av: sandra

men åh, så mysigt det låter. jag får bestämt leta reda på det där stället nästa gång jag är i storstan. (hoppas att det blir snart för övrigt, det var alldeles för längesedan sist)

2011-02-26 @ 23:24:36
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Mia

Ser härligt ut! Rätt nära Tekniska om jag inte tänker helt fel, eller hur?

2011-02-27 @ 00:31:01
Postat av: Linda

Å så mysigt det ser ut!

Tack för tipset, jag skriver upp det på min Stockholmslista :)



Kram

2011-02-27 @ 10:33:56
URL: http://www.prickigtochblommigt.devote.se
Postat av: Anja

Vad kul! Nu blir man ju nyfiken på vad mer som finns på din lista! =)

2011-02-28 @ 11:29:32
Postat av: Andréa

Vad mysigt det såg ut :)

2011-02-28 @ 11:43:04
URL: http://makeupartisten.nu
Postat av: Linda

Än sålänge finns palmgrens väskor, Daisy Dapper & Sivletto. Stockholm får dig ett besök av mig och sambon sista helgen i mars :)

Jag laddar :)

2011-02-28 @ 21:54:28
URL: http://www.prickigtochblommigt.devote.se
Postat av: Anja

Åååh! Bra där! Daisy Dapper & Sivletto I löööve! I synnerhet Daisy Dapper där det är mer krimskrams att titta på. Lite billigare också har jag för mig.

2011-02-28 @ 22:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0