Sportlovstips

Jag fick en liten chock igår när tåget rullade in på centralen och det var helt vitt överallt. Först Jönköping, sedan Göteborg och en vecka i Malmö gjorde sitt, min kropp ställde in sig på vårväder. I Stockholm finns det mer att önska. Förvisso var det soligt och trevligt idag men jag blir inte direkt ledsen om snödrivorna försvinner. Men eftersom de ändå är kvar och eftersom folk förmodligen gärna ger sig ut på olika aktiviteter så måste jag tipsa om Kafé Sjöstugan i Bergshamra. Nu har de ju iofs inte öppet varje dag men det är bara att gå in på hemsidan och kolla in all info. Även om jag tycker att det är absolut mysigat på sommaren så är det inte fy skam nu heller. Man kan faktiskt ta en tur i Brunnsviken och åka skidor eller skridskor över till Sjöstugan men är man som jag och inte litar på isen så åker man tåg till Bergshamar och tar en liten promenad dit. Och glöm för guds skull inte att testa kardemummabullarna, det är nästan bara därför man åker dit. Goodie!






Kommentarer
Postat av: sandra

ja fy, nu räcker det med snö! jag tror att den här vintern och förra vintern tillsammans har fyllt ett helt livsbehov av snö för min del.

2011-02-20 @ 20:31:42
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Karin

Bra tips! Jag är dålig på utflyktsmål här i krokarna men det där verkar ju riktigt trevligt. (Och ja jag har också börjat drömma om våren...)

2011-02-20 @ 23:12:15
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Anja

Jamen eller hur?! Jag vill ju inte klaga men...det snöar igen!!! Väck mig om ett par månader tack!

2011-02-21 @ 14:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0