Dagens sanning

Man behöver glasögon när man inte kan skilja på en levande människa och en skyltdocka. En man stod utanför Pressbyrån, (till synes) helt orörlig och stel. Plastig kan man väl säga. Han hade också märkligt raka kläder, nästan lite fyrkantig rock, välstruken, vårdad, byxorna var i samma skick. Under någon sekund hann jag tänka något otrevligt om reklam och diverse jippon när jag insåg att  han faktiskt rörde sig. Ju närmare jag kom desto mer tydligt blev det att han inte såg så konstigt ut som jag först hade trott. Han stod utanför Pressbyrån, vid t-banauppgången, förmodligen för att väntade på någon som skulle komma med tåget. Där och då kunde jag inte förstå varför jag lämnar mina glasögon hemma så ofta. De är faktiskt snygga!

Kommentarer
Postat av: Hella

Hahaha otroligt roligt!

2011-01-20 @ 22:17:26
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Mia

Men...hahahahaha!

2011-01-21 @ 08:56:32
Postat av: F

Japp. Jag funderade faktiskt häromdagen på varför du har dem så sällan. De är ingen turn off.... ;)

2011-01-21 @ 20:21:43
Postat av: Anja

Haha! Jag vet inte varför egentligen men jag ska skärpa mig (obs! Göteborgshumor)

2011-01-21 @ 23:32:22
Postat av: Matilda

Haha, samma sak hände mig härom dagen. Såg något i ögonvrån med leopardmönster på. Hoppade nästan till när jag insåg att det var en levande kvinna som stod där med sin kappa. Och då har jag inte glasögon alls för att optikern inte tycker att jag ska få ha snygga glasögon.... muttrar

2011-01-26 @ 17:15:59
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

och nu har jag lärt mig att när man skriver ett ord inom så fetmarkeras texten. Kan ju vara bra att veta när man använder sig av "fjortis"-tecken ;)

2011-01-26 @ 17:16:54
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

intressant, mellan "inom" och "så" så hade jag två stycken *

Får se om det fungerar nu att sätta dit de där stjärnorna

Ursäktar för spammingen ;)

2011-01-26 @ 17:19:26
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0