Mystery mittens


Foto: weheartit

Nu hände det igen: ännu ett par vantar är borta! Det är mer regel än undantag numera och en mycket vettig förklaring till varför jag alltid köper billiga H&M-vantar. Det är ingen idé att köpa något annat eftersom de försvinner på löpande band. De klarade sig under hela julhelgen, alla resor och all packning. Jag hade koll, tydligen fram tills jag nästan var hemma. Jag är helt säker på att jag hade vantarna på mig när jag väntade på bussen hem och under den 5 min långa resan lyckades jag visst igen. Behöver jag säga att det senaste paret köptes under julveckan? Borde kolla om min försäkring täcker sådana "olyckor".

Kommentarer
Postat av: sandra

men haha! jag är PRECIS likadan! just vantar tappar jag ALLTID bort av någon anledning. jag tror att mitt rekord med samma vantar är två vintrar, och då var jag stolt. vanligtvis brukar jag avverka minst ett par vantar per vinter, oftast två eller rentav tre par. helt sanslöst.

2011-01-02 @ 21:36:56
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Matilda

Känner igen det... På senare år har jag dock lyckats behålla mina vantar men ett tag förlade jag dem överallt.

Jag hade velat se sådana vantar som sitter ihop med snöre även för vuxna. Det är så smart! Då kan man ta av sig vantarna samtidigt som de hänger kvar i rockärmen!

2011-01-03 @ 13:21:33
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anja

Sandra: Haha,jag är inte ensam om det alltså! Minst ett par vantar per vinter, håller med där! Två par hittills för min del!



Matilda: Det här med snöre är ingen dum idé alls. Jag tror att det handlar om att jag lägger vantarna i knät och sedan när jag ställer mig upp så åker dom i golvet. Det finns ingen annan vettig förklaring. Kanske ett fall för Vardagens Mysterium?

2011-01-03 @ 15:43:23
Postat av: Matilda

Men det finns ju en hel blogg med tappade vantar ju!



http://tappadevantar.blogg.se/

2011-01-05 @ 18:24:57
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anja

Åååh! Fast jag är inte förvånad, det verkar vara ett allmänt känt problem.

2011-01-05 @ 18:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0