Pelle Kanin på Millesgården

Det var en gång fyra små kaniner som hette Flopsy, Mopsy, Ull-tott och Pelle. De bodde med sin mamma i en håla under rötterna på en väldigt hög tall...


Foto: weheartit

Just nu visas en utställning om Pelle Kanin och hans vänner och jag tror att den kan vara rätt mysig att se.

För första gången i Sverige visar Millesgården en utställning med den världsberömda brittiska barnboksförfattaren Beatrix Potter (1866-1943).Beatrix Potter vände sig tidigt till djurens värld och ägnade många timmar åt att studera deras utseende, beteende och rörelsemönster återgivna i exakt detalj med stor inspiration från den engelska landsbygden och Natural History Museum i London.

Sedan att åka till Millesgården är ju extra trevligt, i alla fall nu när våren kommer och det börjar blir lite varmt och grönt. Info om utställningen och hur man tar sig dit finns här.


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh jag blev också sugen på den utställningen!

För ett par år sedan hade de en utställning med Inga Borgs Plupp på Bror Hjorts Hus i Uppsala och det var jättemysigt.

2011-02-01 @ 22:47:44
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Mia

Vad roligt! Jag älskade Pelle Kanin när jag var liten.

2011-02-02 @ 10:05:38
Postat av: Anja

Karin: ja, eller hur? Och just Millesgården känns som ett klockrent val. Bror Hjorts Hus har jag aldrig besökt, men jag ska till Uppsala snart så då ska man kanske gå förbi.



Mia: me too!

2011-02-02 @ 18:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0