Lilla Värtans strand

Lilla Värtan ligger mellan Stockholm och Lidingö och sträcker sig från Blockhusudden i söder till Stora Värtan i norr. Här i krokarna där jag bor ligger Ekhagenbadet, en liten liten strand som dock lockar till sig en hel del besökare. Hunden och jag började dagen med att gå dit och vissa av oss kom hem helt genomblöta. Inte ens jag tyckte att det var kallt i vattnet, det är rätt stort. Och jag älskar verkligen den stranden. Det är morgonsol där men eftersom den omringas av skog så blir det skuggigt rätt snabbt. Det kanske inte är en helt ultimat plats om man vill sola men att bara softa och bada är den helt perfekt. Och frukostpicknick där är bland det bästa som finns!

Foto: flickr

Man kan åka hit med t-bana mot Mörby Centrum och hoppa av vid Universitetet. Där byter man till buss 40 och hoppar av vid Lappkärrsberget eller Ekhagen. Eller så åker man buss hela vägen från Hornstull, Fridhemsplan, Odenplan och slipper byten.



Kommentarer
Postat av: Hella

Jättefint verkligen - jag ska dit!

2011-06-11 @ 13:14:56
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Mia

Gud vad härligt det ser ut!

2011-06-12 @ 09:09:17
Postat av: Anja

Jaaa och ännu mer folk där idag. Helt underbart!

2011-06-12 @ 16:27:17
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0