Pour te

På jobbet förra veckan hade vi ett antal flaskor Pour Te i kylen, som jag passade på att lägga vantarna på. Mycket märkligt att jag inte har testat det förrän nu. Jag älskar iste i vanliga fall också men just Pour slår alla andra av flera anledningar. För det första är det miljövänligt och ekologiskt. Inte bara det att det är naturligt bryggt och smaksatt med ekologiska råvaror utan också kommer i en glasflaska. Ett stort plus för min del som gärna återanvänder flaskorna. Och för mig, och säkert många andra, är det pest och pina att behöva skrapa bort etiketten sen. Har man använt flaskan ett tag så brukar det resultera i att bitar av etiketten faller bort och resten blir kladdig på grund av limmet under. Eller vad det nu är man sätter fast den med. Men inte här! Här är det bara att dra bort den så har man en vanlig, fin glasflaska. Heja!

För det andra är det också Rättvisemärkt och bara det gör att jag gärna blir deras trognaste kund.

Sedan har vi smakerna! Jag har testat mango & citrus och kaktus & apelsin. Riktigt, riktigt gott men det ska verkligen drickas iskallt. Min kollega tycker dock att Mynta & Bergamott var det godaste hon hade druckit på åratal så den smaken ska jag testa snarast. Kafferosteriet Johan & Nyström producerar alltså lösviktste och de skriver om Pour på sin hemsida. Dags att packa picknickväskan!



Kommentarer
Postat av: F

Är Johan & Nyström inblandade är det bra grejer. Vill ha!

2011-06-12 @ 18:06:25
Postat av: Carl

Spännande! Tack för bra info. Hur mycket socker är det i tro?

2011-06-12 @ 19:17:51
Postat av: Anja

F: absolut! Jag visste direkt att det var en bra grej.



Carl: på flaskan står det så här: "varsamt sötat med ekologiskt & rättvisemärkt socker". Men det är verkligen inte så där jobbigt sött, mer fräscht och gott.

2011-06-12 @ 19:38:29
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Åsa - Coffee breaks

Gottit!



Sv: Ja visst är det skönt att fly verkligheten ibland och bara hitta på hur det hade varit i en perfekt värld ;)

2011-06-12 @ 20:46:37
URL: http://aicha.blogg.se/
Postat av: fifi

Mm, vad sugen jag blev, måste testa!

2011-06-13 @ 13:23:16
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: E

Gott, men dyrt! Köpte en flaska nyss, efter att ha läst inlägget. Liten flska, ca 30 kr.

2011-06-13 @ 16:13:33
Postat av: Matilda

Hm, låter visserligen spännande. Men det är det här med dryck baserat på vatten som alltid gör mig tveksam...

2011-06-15 @ 23:34:26
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0