Den gamla goda tiden...



Jag försökte komma på vilken som var den absolut roligaste konserten jag varit på men det är svårt att säga. Det beror på om det handlar om ett band som jag länge velat se eller om artisten i fråga gjorde en oväntat bra spelning eller om stämningen på stället var så förbannat bra att man kunde känna fjärilar i magen. Jag har fått se artister som både har förvånat mig och som har växt i mina ögon, men om jag slår allting ihop, inklusive resten av kvällen, förfesten, stället vi var på, rubbet, så tror jag att The Facer faktiskt vinner. Det finns inte ett band som kan få mig att känna likadant efter så många år. Bara att se det här klippet var det som att förflyttas till den kvällen, stå, hoppa och sjunga nästan längst fram i en mörk, överfull lokal. Vet inte om det handlar om att jag var 21 och energin flödade men den kvällen alltså, kom igen, ge mig mer! Någonstans tror jag att The Charlatans skulle kunna åstadkomma under, återstår att se.

Andra spelningar att minnas:
Bob Hund - Festivalborg, Örebro
Tindersticks - Off Festival, Katowice, Polen
Tunng - Off Festival, Katowice, Polen
TSOOL - Contan, Örebro
Primal Scream - Arvika
Antony And The Johnsons - Wow, Göteborg
The Tallest Man On Earth - Skankaloss, Gagnef

Herregud, av alla festivaler och alla konserter, jag minns inte ens vilka fler jag har sett. Jag borde gå ut ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0