I lusthuset av Jane Bowles



På tal om mitt tidigare inlägg om att gå på teater. Jag kunde inte låta bli att kolla upp vilka föreställnigar som går på Dramaten just nu och kunde knappt tro att jag hade missat I lusthuset. Pjäsen är skriven av den lite kultiga Jane Bowles och den gick upp på Broadway redan på femtiotalet. Den ska jag definitivt se!

Molly och hennes mamma Gertrudes hus vid Kaliforniens kust håller på att förfalla, och i trädgården verkar inget vilja växa.  Picknickbesökarna trivs däremot, och de trugar på Gertrude exotiska rätter. Men hon gillar varken konstig mat, restauranger, saker som är större än naturlig storlek eller nöjen. Och vad är det med Molly egentligen? Hon är så tystlåten, kan inte föra sig som folk, stänger in sig i lusthuset och drömmer.

När Vivian, deras levnadsglada och självständiga inneboende, börjar ta för sig av av allt det som Molly älskar, inte minst mamma Gertrude, börjar deras märkliga relation snart att förändras. Kanske är Vivian gränslös?


Kommentarer
Postat av: J U L I A O F S W E D E N

Tjah !

Fin blogg, hur mår du ? ;d

Kram.. ;dd

2011-03-07 @ 15:05:07
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Postat av: Karin

Jag har också varit sugen på att se den!

Men det är ju som alltid det här med dag som passar. Att det alltid ska vara så svårt!

2011-03-07 @ 15:13:42
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Anja

Ja, eller hur? Men den tänker jag inte missa, en dag/kväll borde man fasiken kunna få till.

2011-03-07 @ 17:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0