Lakritsroten

Eftersom jag befann mig på Sveavägen några gånger nu i veckan så bestämde jag mig för att äntligen gå in på Lakritsroten. Med handen på hjärtat så har jag faktiskt gått förbi det stället så många gånger innan men som en icke-lakritsälskare aldrig ens kommit på tanken att gå in. Men nu hade jag lite lite över så visst. Och idag kan jag lätt säga att om jag någon gång ska köpa lakrits, kanske en trevlig present eller så, är det definitivt dit jag ska gå. Det finns hur mycket som helst, säkert hundratals olika sorter och för en lakritsperson måste det vara som att dö lite och komma till himlen. Inte helt billigt dock, vilket jag blev lite förvånad över. Jag trodde inte alls att det var den prisnivån som gällde, men det är väl som med allt annat, ju bättre kvalitet desto dyrare. Jag har bara aldrig tänkt på lakrits så. För min del är lakrits lite billigare fredagsgodis på Ica, längre än så har jag aldrig orkat bry mig efter den hemska upplevelsen som hette "smaka saltlakrits" för många år sedan. Jag har vant mig vid sötlakrits nu på senare år men jag är nog inte redo för en hel påse än.

En parentes dock är alla fina förpackningar som jag gärna skulle vilja ha. Kanske värt att köpa lite bara för det och vem vet, jag kanske till och med börjar gilla lakrits. Den ska visst ha en hel del nyttiga egenskaper. All info om butiken, och lakritsroten, finns på deras hemsida, likaså en webshop för den som inte bor i stan. Så, njut gott folk, det är ju fredag!

Vad: Lakritsroten
Var: Sveavägen 107

Kommentarer
Postat av: Karin

Har gått förbi många gånger men aldrig masat mig in än. Är lite rädd för att få för dyr smak...

Men sötlakrits ska det va!

2011-03-18 @ 19:12:37
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Anja

Haha, bra där. Det är nog så man ska göra, undvika alla frestelser så gott det går. Är man student så är man!

2011-03-21 @ 12:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0