Paus

Idag tog jag en paus från allt jobbande och tentapluggande och åkte till Mörby Centrum för att köpa blommor. Och jag köpte rätt mycket, fyra krukväxter och en bukett tulpaner för 98 kronor. Jag tyckte att det lät helt vettigt, i synnerhet med tanke på att jag inte kan ta hand om blommor och måste köpa nya med jämna mellanrum. Men när jag väl kom hem så insåg jag att jag varken har krukor så det räcker (i alla fall inte i rätt storlek) och inte eller plats för alla blommor. Så just nu får dom stå i hallen...på golvet...tills jag har kommit på någon lösning. Men på tal om att handla blommor så älskar jag såna här stånd som finns lite här och var i stan. Mina favoriter är nog i Skärholmen och Mörby, men Hötorget och Medis har också en hel del trevligt. Och just ja, Slussen är också bra, där kan man till och med betala med kort. Heja torghandel!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men åh vad mysigt med torghandel och blommor. Jag är hopplös på sånt där, tar bara död på dem efter högst en vecka (till och med "odödliga" växter lyckas jag ta död på. Jag förstår inte hur det går till...)

2011-03-31 @ 16:13:24
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Anja

I hear you sistah! Haha! Men det precis därför jag köper billiga blommor. Skulle jag lägga mer pengar på det så skulle jag bli ruinerad på ett halvår. Och tror mig, jag har till och med dödat en kaktus, trots att alla hävdar att den överlever vad som helst. Yeah right!

2011-03-31 @ 16:15:57
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad mysigt!

2011-03-31 @ 21:10:07
Postat av: Linda

Blommor är bästa peppen för hemmet!

De ser ljuvliga ut!

2011-04-04 @ 06:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0