Våra ungdomar, vår framtid (just shoot me)

Ibland önskar jag att jag kunde teleportera mig själv från en plats till annan, i synnerhet om jag sitter fast på en överfull buss där skräniga tonåringar försöker överrösta varandra. Jag önskar att jag hade musik i öronen och slapp höra diskussioner som fick mig att fantisera om att kaskadspy över deras pälsjackor. Men nej, jag är inte kunnig i det här med teleportering och jag hade heller inte hörlurarna med mig idag. Jag fick alltså genomlida 20 minuter av iq-befriande samtal och blev nu tvungen att logga in på DN bara för att återställa verkligheten och kolla så att jag inte har blivit fördummad av att sitta där. Ingen fara, jag har fortfarande koll på läget.

Säg att jag pratar med någon och vi kommer in på film. Och säg att jag rätt nyligen hade sett en förbannat bra film som jag också rekommenderar nu, varpå svaret blir "Nä asså, jag kolla inte på filmer som jag inte har hört talas om." Well, vad svarar man på det liksom? Och det här hände alltså på riktigt. Nyss. På bussen. Bruden kollar inte på filmer som hon inte känner till. Herrejesus, jag kan nästan lova att hon även räknar Nöjesguiden som den ultimata och enda nödvändiga kontakten med det som kallas kultur. Allmänbildning någon? Ok, så hon kollar bara på mainstream filmer, lyssnar på tja...Robyn, läser Nöjesguiden. Nu menar jag absolut inte att man bara ska se smala indiefilmer eller enbart lyssna på en viss typ av musik, absolut inte. Men att stänga för allt annat som man inte känner igen, är inte det rätt märkligt? Hur vet man då om man gillar det eller inte? Unga företagare det där. Hon och hennes polare går visst någon ekonomi-entrepernör-företagar-tjosan och var på väg till universitetet för någon infodag. Och vi vet ju alla hur marknaden ser ut idag. Privata företag tjänar multum. Kulturverksamhet å andra sidan kan för tusan skötas ideellt.

Dagens mest använda ord: bögkompis, konsult, nagellack, universitet, cash, bil, lugg.

Kommentarer
Postat av: Linda

H.E.R.R.E.G.U.D

ja..vad ska man säga.

dagens mest använda ord var underbart förövrigt ;)

haha

2011-03-24 @ 20:01:46
URL: http://www.prickigtochblommigt.devote.se
Postat av: Mia

Shitty people! Hade också ett antal sådana på min gamla skola. Backslick, päls, korta kjolar och pengar i sikte. Aldrig att dom ens hade läst något mer än vad som var nödvändigt, kanske typ The Game då.

2011-03-24 @ 22:12:01
Postat av: F

Fniss.

2011-03-24 @ 22:23:09
Postat av: ljungberg.

Dagens mest använda ord, haha, underbart! :)

2011-03-24 @ 23:23:47
URL: http://lowfidelity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0