Love will be around

Jag försöker jobba. Jag är väl medveten om fredagens deadline, klockan som tickar och storföretaget som blir pissed om vi andra inte levererar. Det ska transkriberas, sammanställas, snyggas till och skickas iväg. Och ändå sitter jag här och suktar efter morgondagens spelning som jag inte har tid med. Inte råd heller för den delen, vissa här får sin lön senare än andra. Men i alla fall, Serenades spelar på Södran imorgon och jag vill väldigt gärna dit. Jag dissade dem helt i tron om att det bara var en halvbra desperatåtgärd när kreativiteten tryter. Jag inbillar mig ofta att det handlar om deprimerande dödsryck när diverse artister dyker upp i nya konstellationer, typ ett försöka att dö med äran i behåll. I många fall blir det bara pinsamt dåligt och det här om att sluta när man är på topp känns extra aktuellt.

Så döm om min förvåning när först Hella spelade Serenades och jag tyckte att det lät bra. Jag viftade bort det lite som ett tecken på trötthet och att jag just då svalde vad som helst men sen skrev Sandra ett inlägg. Två mot en, lika bra att kolla upp det då. Och guess what, jag föll direkt, inte så förvånande egentligen med tanke på att jag är rejält svag för amerikansk västkustpop. Birds och Walking Home är bara helt klockrena! Och den här videon, love it!!!

Vad: Serenades
Var: Södra Teatern
När: torsdag 26/5, 20.00
Entré: 200 kr

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad glad jag blir att du tyckte om det till slut! Jag blev nästan lite nervös när du skrev att du skulle kolla upp det, vore så tråkigt om jag tipsade om något som du sedan avskydde... :D

2011-05-25 @ 14:39:06
URL: http://regnsjuk.blogspot.com
Postat av: Anja

Men Sandra då! 1) Jag litar på din musiksmak till 100% 2)Även om jag inte hade gillat det så lovar jag att jag inte hade slutat läsa din blogg ;-) Haha!

2011-05-25 @ 14:44:29
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha! Vilken tur! :D



Och angående sockret: nej riktigt så hårda är vi inte. Jag äter frukt till exempel och där är det ju också en massa socker, även om jag anser det vara "nyttigt" socker. Jag har bara ätit/druckit alldeles för mycket socker i form av godis, fikabröd och coca cola tidigare, så det är främst det jag försöker sluta med. Egentligen är det ju helt sjukt att man inte ska kunna äta vanlig mat utan att det ska finnas en massa onödigt socker i... Men skulle man sluta äta vanlig mat så skulle åtminstone jag bli sinnessjuk. Så det struntar jag i. :)

2011-05-25 @ 14:53:04
URL: http://regnsjuk.blogspot.com
Postat av: Hella

"Deprimerande dödsryck" hahaha, klockrent. För övrigt väldigt snygg video och mkt bra låt, men det vet vi ju redan :P

2011-05-25 @ 20:50:37
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Hella: visst är den snygg?! Ja, tänk om man kunde gå dit ikväll...men vad är en bal på slottet liksom...

2011-05-26 @ 09:47:58
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0