Marknad i helgen?

I helgen är det dags för marknad utanför Stockholms Stadsmuseum, närmare bestämt på Ryssgården. Slussen Craft Fair är en ny marknad för det svenska konsthantverket med förebilder som Collect i London och SOFA i New York. Stadsmuseets gård var ju en gång i tiden en handelsplats och att ha en marknad där idag känns faktiskt ganska så självklart. Tälten är redan på plats, det pågår fullt arbete med förberedelserna.
När: lör & sön 11-17

Foto: Stockholms Stadsmuseum

Sedan kan man promenera vidare mot SOFO Fleamarket på Bondegatan fynda loss. Alla som vill vara med och sälja är välkomna, även om det kanske är mest grannar där i krokarna som släpar fram sina gamla prylar. Det här kan ju bli hur kul som helst så gå dit! Det är en order!
När? lör & sön, 11-17

Dagens avslutas givetvis i Midsommarkransen där Kransendagen är i full gång. Även där blir det loppis och en och annan konstrunda.
När? lör 11-23

Kommentarer
Postat av: fifi

Det är så kul med marknader!

Hoppas du fyndade nåt kul där :)



Det var ju inte meningen att skrämma upp dig med min berättelse! För de flesta går det ju mycket lättare och om det nu blir jobbigt så handlar det om så få timmar av ens liv. Dessutom får man ju världens bästa "belöning" när det är klart :)



2011-05-22 @ 08:21:10
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: emelie

vad glad jag blev av din kommentar anja! hur gick det för dig i helgen? fyndat något??

2011-05-24 @ 10:34:05
URL: http://emeliebodilelisabet.blogg.se/
Postat av: Anja

Fifi: äh, jag är redan uppskrämd när det gäller sånt så du gjorde ingen större skada ;-)



Emelie: well, it's true! Jag är fasiken imponerad! Tyvärr fyndade jag nada. Fastnade med jobbet (deadline) så jag satt inne HELA helgen. Ska ta igen det nu till helgen i stället tänkte jag.

2011-05-24 @ 12:48:59
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0