Doctors & Dealers

En gång i tiden var jag besatt med Myspace. Jag samlade alla möjliga och omöjliga band, letade, lyssnade, mailade med roligt folk och upptäckte så mycket ny musik att jag inte ens visste var jag skulle börja. Av en slump hittade jag Doctors & Dealers och föll direkt. Social Skills spelades flitigt och Summertime Love, den älskar jag fortfarande. Det nya albumet, som släpps 28 juni beskrivs som "råare och kantade av ett mörker". Backstabber har jag redan spelat sönder och albumet, can't wait! Från säker källa har jag också fått veta att hon just nu jobbar med ett nytt projekt med medlemmar från MGMT, Television Personalities och Vampire Weekend. Sannerligen intressant!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh jag lyssnade lite på dem igårkväll. Det är ju riktigtriktigt bra!

2011-06-11 @ 13:48:57
URL: http://regnsjuk.blogspot.com
Postat av: Sandra

Och myspace - det var min största besatthet för några år sedan. Nu är jag knappt aldrig inloggad. Sorgligt!

2011-06-11 @ 13:50:02
URL: http://regnsjuk.blogspot.com
Postat av: Mia

Samma här, jag var också helt besatt med myspace ett tag men jag upptäckte det för sent. Efter bara några veckor där gick jag över till Facebook. Och förresten bra musiktips!

2011-06-12 @ 00:27:15
Postat av: Therese

Alltså åh... Jag "upptäckte" Doctors & Dealers tack vare din playlist, har sedan dess knappt lyssnat på nåt annat. Sjukt bra! Att mitt andra favoritband är MGMT gör mig bara ännu mer peppad på hennes nya projekt...

2011-06-12 @ 13:31:29
Postat av: Anja

Sandra & Mia: ja men eller hur?! Det är lite sorgligt nu när man tänker på det. Myspace var liksom the shit.



Therese: vad kul! =) Jag blev precis likadan första gången, spelade låtarna som fanns på Myspace om och om igen. Men jag tycker att det kommande albumet (och singlarna som finns ute nu) är snäppet bättre.

2011-06-12 @ 16:24:43
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Steve

D&D var verkligen bra! Tack för tipset!

2011-06-12 @ 19:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0