Favoptic it is

På fredag ska jag på synundersökning på Favoptic. Jag har hört att de ska vara jättebra och det absolut bästa av allt, det som egentligen lockar mig mest, är att man kan få hem glasögon och prova i lugn och ro. Det är bara att bli medlem på deras hemsida och välja ut upp till sex provbågar (kostnadsfritt och utan köptvång). De skickas hem till en efter ett par dagar och det är bara att välja och vraka. Givetvis följer en informationsfolder och bågarna skickas tillbaka med förbetalt porto. Vill man köpa ett (eller fler) par går man in på hemsidan, bifogar en kopia på receptet och klickar på köp. Enkelt och smidigt -me like!



Om man nu bor i Stockholm, Malmö, Göteborg eller Uppsala kan man gå till deras optikermottagning och göra en synundersökning där. Är man student eller pensionär och gör undersökningen på en vardag kl 09.00-11.00 kostar det 145 kr, annars är det 290 kr som gäller. Det som är bra om man gör undersökningen där är att de sparar receptet automatiskt och man behöver inte skicka det på nytt när man ska beställa glasögonen. Lövli!

Mer info finns här

Kommentarer
Postat av: Hella

Nice! Läsglasögon el vanliga? :)

2010-06-10 @ 10:38:38
Postat av: Anonym

Hoppas på vanliga! Enligt Ems så måste jag vara den enda i hela världen som faktiskt vill ha glasögon. Det tror jag inte!

2010-06-10 @ 22:14:17
Postat av: Hella

Haha härligt!

2010-06-11 @ 11:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0