Påminnelse: Fotografiska öppnar imorgon

Äntligen är det dags, imorgon öppnar fotografiska. Jag visste väl att den här helgen var speciell av någon anledning men hade förträngt det nu under ett par hektiska dagar. Det är i alla fall väldigt roligt och jag tycker verkligen att det ska bli kul att se utställningarna. Jag har två favoriter som jag absolut inte tänker missa och det är, föga förvånande, Annie Leibovitz och Vee Speers. Egentligen är det nog Vee Speers som lockar mest med sina fascinerande men ändå obehagliga bilder. Det är något med barn som ska flyttas till vuxenvärlden som kan få mig att känna mig så fruktansvärt illa till mods. De är barn men visar upp vuxna roller, vilket är i och för sig det man gör när man leker mamma, papa, barn. Men det är något med blickarna, deras sätt, allt,  det är så fel. Och ändå så fascinerande.


Vad: Fotografiska, invigningsveckan
Var: Stadsgårdshamnen 22 (Slussen)
När: fredag 21 maj, kl 12.00
Biljetter: ord.pris 95 kr, student & pensionär 70 kr, gratis för barn under 12

Mer info samt program för öppningsveckan finns här



Kommentarer
Postat av: EVELINA K

Älskar bilderna! Vackra och konstnärliga! =D

2010-05-27 @ 15:36:04
URL: http://nyheter24.se/nextinfashion/evelinak/
Postat av: Anonym

Ja, otroligt fina! Hoppas att de säljer utställningsaffischer på Fotografiska, skulle gärna vilja ha en sådan.

2010-05-27 @ 15:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0