Rocky Horror Picture Sing A Long

På lördag är det återigen dags för en galen kväll på Högkvarteret. Temat för denna gång är Rocky Horror och inget kan göra mig gladare just nu. Jag vet att Hootchy Kootchy hade samma tema förra året eller så men biljetterna sålde slut innan vi ens hann säga Sweet Transvestit! Och vad jag har varit bitter över det! Men nu får jag en ny chans på lördag, Rocky Horror Picture Sing A Long är the shit! Jag erkänner att jag är galet svag för den filmen. Inte bara det att Susan Sarandon är med utan hela grejen. Galet roliga personligheter, härlig dans och underbara repliker. Jag ska så dit!

Just jump to the left!



För att guida er genom denna magiska kväll har vi inga mindre än RÖR – UNGKONST som bland annat står bakom den bejublande klubben Rah! Rah! Replica. Dessa pråliga värdar kommer att få er att känna er hemma i era stolar och instruera er bäst de bara kan när brödet ska kastas på duken - A toast! UTAN att det ska kännas som ett Uppsala-student-kår-å-vad-skoj-vi-har-jippo, nej nej, nu snackar vi Rocky Horror Picture Show som det var tänkt från början: Över schackrutigt golv, mellan tunga sammetsgardiner.

Efter filmen spelas det skivor, i rocky horroranda förstås, har du en tune eller två att dela med dig av, kom, ta med! Vi kommer känna oss som medborgare av planeten Transexual, som förförda av Frank i separata sovrum! Så kom, var flamboyant, var hedonistisk, var devoius!


Vad: Rocky Horror Picture Sing A Long
Var: Högkvarteret, Närkesgatan 8
När: Lör 22 maj
Inträde: 40 kr


Kommentarer
Postat av: FLORENCE

Sv: Jag tycker absolut att du ska åka dit någon gång, du kommer inte att ångra dig. Hur hemskt det än är, så kommer tankarna och känslorna vara mycket starkare när man kommer hem. Så var det för mig i alla fall..

2010-05-19 @ 14:57:01
URL: http://florencestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0