Flashback

Jag håller på och skriver en seminarieuppgift som handlar om att söka information på nätet. Vad är relevant och vad kan man lita på? Vad är äkta? För- och nackdelar med nätet? Anonymitet och källkritik? Jag googlade och såg att två träffar faktiskt var Flashback (?). Givetvis kunde jag inte behärska mig trots att jag har mina åsikter om det forumet. Någonstans anade jag att det inte kan stämma, hur kan någon där skriva något som är värt att ägna tid åt, men man kan aldrig veta säkert. Det var ett misstag! Vad är det för människor som sitter och skriver där? Det enda som jag kan förstå med det stället är att man kan uttrycka vilka åsikter som helst, för det är ens demokratiska rätt. Retoriken känns bekant, tänk val 2010 när SD kom in i riksdagen. "Alla har rätt att ha sin åsikt. SD har blivit demokratiskt invalda" Yada, yada, yada. Vilka vidriga åsikter som helst kan uttalas för vi lever i en demokratisk värld. Vad jag undrar nu är var de här människorna höll till f.i. (före internet)? Å andra sidan så kan jag ändå förstå en viss lockelse i att besöka Flashback. Lite som att gå på Zoo eller se en skräckfilm. Man förblir inte oberörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0