Filmlycka!

En till av mina favoritböcker ska filmatiseras eller är egentligen redan under produktion. Den ska visst vara klar under 2010 såg jag nu på imdb och jag är så glad, så glad. Jag pratar alltså om "Never Let Me Go" av Kazuo Ishiguro. Och det näst bästa här är att självaste Charlotte Rampling är med i den! Underbart! Det enda som jag är lite besviken över är att Keira Knightley spelar Ruth, jag hade hellre sett Alexis Bledel eller Audrey Tautou, men man kan inte få allt.


Andra filmer som jag verkligen vill se är:
- The Danish girl, den sanna historien om Einar Wegener, den första personen som har genomgått ett könsbyte och efter det tagit namnet Lili Elbe.
- Life During Wartime, en ny film av Todd Solondz. Som vanligt är det svart humor med dysfunktionella familjer, rasfrågor och pedofili som står i centrum. Förväntningarna är skyhöga!
- Det vita bandet, om en protestantisk by i norra Tyskland 1913-1914. En fråga om kollektiv bestraffning, vems fel är det och vem är det som straffar?

Lövli!


Kommentarer
Postat av: F

Ahhhh, men du vet att jag har högre tankar om Keira än vad du har. Jag tror på't! :)

2009-12-11 @ 15:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0