Saker som jag hade gjort i helgen om jag hade varit kvar i stan

Fredag:
Mejans julfest på Färgfabriken! Man måste stå på gästlistan och jag anmälde mig som "kanske", bara i fall att. Vänner som inte var inbjudna fick också följa med, bara man mailade in deras namn. Tack som fan, det var ju gulligt, men nu missar jag det i alla fall. Ja ja, nästa år.

P3 Bar på Strand. Ikväll spelar Maskinen och The Mary Onettes, vilket är ett hett tips. Jag såg de på Debban Medis för ett par veckor sen och de kan man verkligen rekommendera.

Vernissage Dreaming about cowboys and indians. Johanna Schartau på Candyland, Gotlandsgatan 76, kl 17-22. "Bilderna är för mig som minnen, som samlas lite huller om buller, som de kan göra i ens tankar. Collagen är som nålar på en alldeles egen världskarta där bilderna berättar sina egna historier.”


Lördag:
Ta tillbaka Debban! på Debaser Slussen. I flera år har jag klagat på alla kids som hänger där och imorgon hade jag njutit av att se gamla bekanta ansikten. Så här står det på FB: Kidsen har tagit över och lämnat oss på parmiddagar, Skavlan-tittande, promenader med retro-barnvagnar och annat krafs som hör vuxenlivet till.
Det är inte ok. Nu tar vi över en sista(?) gång! Bjud in alla gamla Debaser-rävar du vet så kör vi en enda stor nostalgiorgie och kom och pimpla och dansa röven av er den 12:e december.
Anja♥Debaser!!!!!

Foto: FB

Housewives Lucia-Release-Fest på Morfar Ginko. Husfruarna firar sin första release och ställer till med big partaj i äkta hemmafrustil. I DN på stan står det bara att det är gratis, men jag vill ändå påpeka vad som står på ibjudan: Lördagen den 12e hålls releasefesten och tidigt på kvällen bjuds på överraskningar...
VIP lista gäller from kl 20 och för att säkra sin plats där kan man förhandsbeställa vinylen på [email protected].
Så, gott folk, se till nu att förhandsbeställa vinylen så att ni verkligen veeeeeerkligen garanteras plats där för känner jag hemmafrun rätt (och det gör jag) så blir det en natt att tala om. Men ok, det är fri entré, jag tycker bara att det är roligt med saker i begränsade upplagor, vilket gäller vinylen alltså.



Söndag:
Julmarknad på Beckmans kan vara en trevlig helgavslutning, dock hoppas jag verkligen att folk inte släpar med sig barnvaganarna. Det är trängsel, varmt, svettigt, se till för guds skull att hitta barnvakt och sluta irritera alla omkring er. Detta kan man läsa om julmarknaden: Till försäljning finns bland annat armband, halsband och klockor i bearbetat och förfinat spillmaterial, broscher och askar, ljusstakar som man själv kan bygga ihop till olika konstellationer, stickade sjalar, halsdukar och mössor i egendesignat och egenproducerat mönster, screentryckta affischer, modeillustrationer, herr- och damflugor i olika utföranden samt varianter på årskalendrar och unika bord tillverkade av gammalt skyltmaterial och utrivna trägolv som du dessutom själv bestämmer priset på med endast ditt samvete som vittne..... Utbudet är brett så även den mest kräsne bör det gå att hitta en julklapp till.

12-13 dec
Kl 11-17
Brahegatan 10 (T-bana Östermalmstorg)


Foto: Beckmans

Kommentarer
Postat av: Hella

Jag är en "Debaser-räv"!

2009-12-11 @ 10:42:41
Postat av: AnJa

Oh yes you are!

2009-12-11 @ 10:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0