Måndagsångest, jobbångest, ångestångest. Just shoot me!



Why oh why?! Jag vill ha ett roligt, välbetalt jobb, utan fasta tider och rutiner. Jag vill kunna jobba hemifrån eller från ett café, mitt i natten eller kl 06 på morgonen. I mysbyxor, morgonrock eller en stor, sliten tröja. Med otvättat hår, osminkad och oborstade tänder. Jag vill jobba samtidigt som jag äter en lång brunch, med tända ljus och The Jesus and Mary Chain i bakgunden. Jag vill kunna ta en paus när jag känner för det och äta lunch kl 15. Men främst av allt vill jag bli inspirerad så att jag sitter och jobbar långt in på natten utan att det känns jobbigt eller tröttsamt. Jag vill vilja jobba. Jag vill slippa jobbångesten varenda söndag. Några förslag?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0