Friday I'm in coma

Så mycket att göra, så lite tid. Och så många lockande erbjudanden om fester, spelningar och svettiga dansgolv, men nej. Jag (bokstavligen) släpade mig hem redan klockan ett idag och har nu parkerat mig i soffan med täcket, kudden, en skål jordgubbar och tre nya avsnitt av Nurse Jackie. Ingen och inget skulle få mig att flytta på mig, eventuellt ett vulkanutbrott eller jordbävning, men just nu är jag inte så orolig. På vägen hem samlade jag all energi för att hoppa av tåget och inhandla en jäkla massa frukt och grönsaker och piggade upp mig själv med lite snittblommor. Så, min fredag är bokad.

Men, om jag mot all förmodan skulle ändra mig (vilket jag inte tror) och hoppa in i duschen och poooinga ut på söder (kommer inte att hända) så skulle jag förmodligen börja kvällen med vernissage, exempelvis Teckningsutställning Drawing Power på Cassette Gallery. Där bjuds det också på live musik med Martin Herterich och Händer som vårdar


Vad: Drawing Power
Var: Lövholmsgränd 12, Liljeholmen
När: från 19.00

Sedan skulle åka till Landet och Pop Dakar-förfesten med Bon Chance och Le Fever och First Love, Last Rites. Le Fever hade jag nog väldigt gärna velat se, jag misstänker att det blir en riktigt bra spelning. Jag hade nog blivit pepp och glad och kanske dragit vidare till ett ännu svettigare dansgolv och som faktiskt har öppet till 03, nämligen Marie Laveau.

Ikväll är det Bangers'n'Mash på Marie Laveau och vi vet alla vad det betyder. Vill man dansa loss tills man en lycklig liten vattenpöl och tappa rösten efter att ha skrålat till otaliga välkända låtar så är det place to be. I vanliga fall kostar det 100 kr, men i DN på Stan idag står det att det är fri entré (vet inte om det stämmer dock).

Ja, det är i alla fall vad jag hade gjort ikväll om jag hade varit partysugen. Nu är jag ju inte det så jag återgår till min soffa och den nerknarkade Jackie. Kan inte bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Hella

Vi måste hänga på Bangers´n´Mash nån gång, har aldrig varit där. Shame on me - jag vet :P

2010-04-23 @ 22:03:23
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Då är det väl på tiden... =)

2010-04-24 @ 09:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0