Festivalspirit

I många år har jag drömt om att besöka Glastonbury festivalen. För att en festival ska kännas extra lockande så måste den visa upp mer än bara bra bokningar. Den måste ha en spirit! Och jag vill gärna tro att Glastonbury verkligen har det. Jag tror det är en snäll och trevlig festival där folk är vänliga och glada. Vad jag dock verkligen vet med säkerhet är att den är miljövänlig. Som en äkta Greenpeacesupporter och fd anställd värmer det lite extra när jag tänker på att Glastonbury och Greenpeace är gamla samarbetspartners.


Foto: Glastonbury

Det finns också en svensk festival som har stor själ och det är Skankaloss/Gagneffestivalen. Det hela började som en stor födelsedagsfest för rätt många år sedan och är idag den enda svenska festivalen som jag verkligen kan längta till. Även där finns samma miljötänk, med färgglada soptunnor och källsortering. Det är mycket konst och inte lika mycket musik som på en "vanlig" festival, men stämningen är fantastisk.


Foto: skankaloss

Den kommande helgen kommer jag att befinna i Polen på OFF Festival och jag hoppas (och misstänker) att det är en festival i min smak. Av allt att döma kommer det att bli en grym helg och band som jag absolut ska se är bl a:

* Tunng
* The Flaming Lips
* Art Brut
* The Tallest Man On Earth
* A Hawk And A Hacksaw
* Shearwater
* Tindersticks

Mer info om festivalerna ovan finns på Glastonbury, Skankaloss och OFF Festival



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0