Min granne är försvunnen



Ok, något smells fishy här. Det kan handla om att jag är uttråkad eller att min fantasi är understimulerad, det kan mycket väl handla om att jag tvingas vara hemma nu med tanke på hur omöjligt det är att ta sig till jobbet, men i vilket fall (oavsett vad det beror på) har jag börjat fundera på min granne. Jag lyssnade på Brenda Lee och helt plötsligt kom jag på att jag inte har sett min granne på väldigt länge. Hennes kille flyttade in för lite mer än ett år sedan, men sedan i somras har hon varit försvunnen. Bara så där! Eftersom hon bor/bodde på samma våning som jag, bara två dörrar bort, så brukade vi springa på varandra åtminstone varannan dag. Det logiska skulle då vara att jag såg henne flytta, men icke! Jag hörde inget, jag såg inget. Nada! Men, här kommer det lustiga: hennes namn står kvar på dörren, hon har inte hyrt ut lägenheten och killen dyker upp här med jämna mellanrum. Så, vad jag tror nu är att han är Sveriges svar på Josef Fritzl, i en light variant och med vissa avvikelser. Jag tror att han kommer hit ibland för att se till att hon inte har rymt och för att handla mat, som han sedan låser in och lämnar bara så mycket som hon måste ha för att överleva. Just ja, hon sitter nog också fastkedjad och lägenheten är numera ljudisolerad så hon har inte en chans att rymma. Förmodligen drogad också så att hon inte orkar göra motstånd. Och killen, han är ju supertrevlig, men när jag tänker efter nu så finns det vissa psykopatiska drag. Han är nästan onormalt trevlig! (i det här huset hälsar man inte på varandra när man kliver in i hissen, han däremot GÖR det!!! Det säger väl allt!) Nej, jag ska undersöka saken till helgen och har inte jag skrivit något här på några dagar så ring polisen!


Foto: Tommaso Nervegna




Kommentarer
Postat av: Hella

Fan vad scary! Hojta om du behöver en partner in crime. Jag kan hålla kikaren åt dig om inte annat ;)

2010-02-24 @ 18:24:53
Postat av: Anja

Hahaha, du och vakthunden är mer än välkomna att stödja diverse galenskaper.

2010-02-24 @ 20:35:48
Postat av: Steintindra

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2010-12-20 @ 08:46:48
URL: http://steintindra.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0