Projekt macaroons

Ok, nu får det bära eller brista men macaroons ska jag ha! Jag har suktat i över ett år och äntligen har jag hittat the place! Petite France heter det! Jag funderade på att offra min hälsa och ge mig ut i stormen för att köpa de små underverken men jag sansade mig i sista sekunden. Även om jag nästan kunde känna smaken, de smälter i munnen, och smörkrämen i mitten är himmelsk. En av mina vänner är en mästare när det gäller bakning och vad bjuder hon på när man kommer på fika? Just det, macaroons! Och det gör egentligen hela saken värre, man kan inte sluta äta efter bara 4-5 stycken. Nej nej, det ska gärna ligga så där 50 st i en extra fin kakburk och förgylla mina kvällar.

Men, jag skulle kunna testa det här med bakning också. Självförtroendet är inte på topp i denna fråga och risken är rätt stor att jag kommer att misslyckas. Jag förstår inte riktigt hur man lyckas med konsverket att få varenda lilla macaroon att bli lika stor? Sedan så det det här med mandelkvarn. Jag äger ingen sån. Jag har aldrig ens kommit på tanken att införskaffa en sån. När behöver man en mandelkvarn??? Nu tydligen. I vilket fall måste jag alltså ge mig ut och traska runt i det här vädret när det blåser orkanvindar och SL jävlas som vanligt. Macaroons, here I come!


Foto: weheartit

Kommentarer
Postat av: Hella

Åååh de såg verkligen fantastiskt goda ut. Har dock noll koll på vad macaroons är för något?

2010-02-04 @ 08:45:08
Postat av: Anja

Franska småkakor som är så sjukt löjligt goda att man blir helt beroende. Plus att de ser så lockande ut. Jag smakade de en gång för ngt år sen när jag var i Götet och sen dess har jag varit på jakt. Men nu har jag äntligen både receptet (om jag nu ska ge mig in i det där) och även Sthlms bästa café som säljer såna.

2010-02-04 @ 09:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0