Ny helg, nya upptåg: Strand och Musikens Forum

Personligen är jag inte så där jätteförtjust i Strand. Nu har jag förvisso inte varit där så många gånger men i bardelen blir jag i stort sett alltid uttråkad och tycker oftast att det spelas rätt kass musik (är inte förvånad att Hanna Fahl spelar skivor där ikväll, jag har lite problem med hennes musiksmak, men nu ska vi inte göra detta till ett personangrepp. Hon är säkert snäll och trevlig) och den andra delen av lokalen påminner mest om högstadiet lite upphottat med ett antal fashionistabrudar. Jag kanske väntar för mycket på de här spontandanserna i bardelen som jag har hört talas om. Den enda gången som jag verkligen blev nöjd med stället var när vi såg The pains of being pure at heart eftersom (även om jag kanske inbillar mig det) det kändes som att det var lite annat folk där då. Ok, jag kanske är för gammal för Strand och för ointresserad av inbördes beundran i alla dess former, är inte kronikör i någon dagstidning, men det känns som att det är så hemskt mycket yta och rätt stil som gäller där, även om man verkligen verkligen verkligen anstränger sig för att inte visa det. Och visst, jag om någon tycker att det är viktigt med stil (läs: STIL, inte trend), men jag kräks på bajsnödiga 23åringar som tar sig själva på alltför stort allvar bara för att de praktiserar på en reklambyrå. Sist blev jag så uttråkad att jag drog hem efter 30 min. Men jag ska inte förstöra det för alla andra, gå dit ikväll, hylla Hanna Fahl (btw, Alexandra Dahlström borde också spela där) och Miike Snow. 


Men om jag skulle gå ut ikväll, vilket jag tvivlar på, så skulle jag definitivt besöka El Mundo. För det första så har de galet trevliga after work och för det andra utlovas det riktigt bra musik. Musikens Forum huserar där ikväll från 21.00 och det betyder glatt humör, bra musik och fredagsmys.

Foto: myspace




Kommentarer
Postat av: Mia

Ha ha, håller faktiskt med!

2010-01-22 @ 12:53:56
Postat av: Anja

Oh, en är i alla fall på min sida! Bra där Mia!

2010-01-22 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0