Helgens place to be: Ljunggren & Bruno Gallerian

1) The Local Firm öppnar en tillfällig butik!
Idag slås portarna upp och visar vägen till den tillfälliga lyckan: The Local Firm Propaganda Store. Affären ska hålla öppet i åtta veckor och stänger alltså i maj, den 16:e för att vara mer exakt. Och jag måste säga att jag älskar idén! Om man ska definiera ett mänskligt förhållande till ett varumärke (vilket jag gjorde på jobbet senaste igår) så skulle jag lätt kunna säga att det handlar om nyvunnen kärlek. Besvarad sådan också, men vi har inte riktigt lärt känna varandra än. Och det är nog styrkan med märket, jag älskar det faktum att de inte finns överallt och att de verkligen inte smäller upp en butik på Skånegatan. Jag hoppas att de fortsätter i samma spår: gästspelar lite här och var, men ändå inte blir så där äckligt mainstream.



2) ART FEST på lördag!
Både Brunogallerian och restaurangen blir en konsthall där 12 av Sveriges just nu mest intressanta konstnärer, fotografer och serietecknare ställer ut samtidigt som festen pågår för fullt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0