Picnic i Stockholm



Det finns en mängd fina picnic-områden i Stockholm. För min del kan det knappast finnas bättre sommarnöjden än att ligga ute på en filt, äta lite gott, läsa och bara softa. Efter det tar man en svalkande dusch och åker in till Mosebacke för ett glas rosévin. Lövli!

Mitt första förslag är att ta sig ut till Lappkärrsberget/Stora Skuggan/Universitetet. Om man åker t-bana till Universitetet och går igenom hela campus och kommer ut på fältet bakom biblioteket så möts man av total grönska. Helt underbart. Man kan också byta till buss 40 och åka till till ändhållplatsen om man är mer sugen på att sitta vid vattnet. Lite som att komma ut på landet, men ändå ha bara 15 min till T-centralen.




Kommentarer
Postat av: Hella

Åh vilka härliga somriga bilder!

2010-05-18 @ 10:29:10
Postat av: Anja

Och världens sötaste lilla lamm som sprang fram till mig när jag gick förbi.

2010-05-18 @ 10:33:08
Postat av: Hella

Bääää äää ää ääääää

2010-05-18 @ 14:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0