Sommarprojekt

Räven och pratade om att hyra varsin cykel i sommar. Egentligen skulle jag vilja ha en egen som jag kan snygga till själv och den skulle vara mintgrön med en stor vit korg. Jag har en bild av att jag skulle gå upp tidigt och cykla iväg för att handla en massa gott till frukost. Jag skulle fylla min cykelkorg med fräscha frukter och grönsaker, nån god ost och en nybakad baguette. Och en flaska blåbärssaft.

Det låter ju bra i teorin, men (det finns alltid ett men) det skulle inte funka. För det första så är jag en trafikfara. För min egen och alla andras skull så tror jag att det är bäst att jag håller mig borta från vägarna. För det andra är det ju lite svårt att behålla en cykel. Jag vet inte hur många jag har blivit av med och ändå tror folk att det är vantar och glasögon som man tappar bort lättast. Inte för att jag har tappat bort en cykel, men de försvinner till höger och vänster. Ibland ligger låset kvar. Sist men inte minst så har jag ingen prickig klänning, vilket är ett måste om jag ska ge mig ut och vara så där idyllisk.

Kommentarer
Postat av: Hella

Haha, så det är därför jag aldrig sett dig cykla? Tror nämligen inte att jag gjort det. Jag tycker att du ska köpa cykel ändå, det skulle verkligen klä dig! :) Hur som helst, bokklubb och cykel i sommar - check!

2010-05-13 @ 09:23:26
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Jag cyklade en massa i Örebro...hade ju cykelväg raka vägen hemifrån till universitetet, där kunde det inte bli fel. Men sen när man ska tänka på trafikregler...ja, det säger sig självt varför jag inte har körkort.

2010-05-13 @ 10:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0