Doris förpestar mitt liv

Det är märkligt att en liten tecknad figur kan få mitt nackhår att resa sig. I flera år (den har väl varit med länge nu) har jag stört mig på denna Doris som känns så jobbigt korkad och präktig. Och i flera år har jag försökt undvika den, men lik förbannat så läser jag den flera gånger i veckan och blir lika irriterad precis varje gång. Lite som ett sår som men inte ska peta på, jag kan bara inte låta bli. Eller någon som man inte ska titta på, ibland är det fult att göra det och det är just då som man inte kan låta bli. Jag blir rentav provocerad av seriens existens! Nu har jag sagt upp min DN-prenumeration (inte bara på grund av Doris) och ska undvika eländet, även om jag kommer att sakna vissa delar av tidningen. Till exempel så är Kulturdelen väldigt bra och likaså DN På Stan. Boklördag är helt fantastisk. Men, det är ändå några nackdelar som väger tyngre. För det första så var jag inte så där överförtjust i deras valbevakning. För det andra så blir det väldigt mycket papper till återvinningen. För det tredje, som också går ihop med tvåan, är att det inte känns bra att prenumerera på en tidning i pappersformat när man faktiskt kan läsa den på nätet. Tänk på träden för guds skull. Sist men inte minst, Doris!!! Håll henne borta från mig tack!




Kommentarer
Postat av: Åsa

Sv: Eller hur. Det känns som de levde i en annan värld. Fascinerande. :)



2010-10-08 @ 12:32:57
URL: http://aicha.blogg.se/
Postat av: Matilda

Aha! Det är fler än jag som har svårt för Doris. Men säga upp min DN-prenumeration har jag lite svårare för (även om den är på hold just nu). Den är en del av min morgonprocess, lite som den där keloggsreklamen för några år sedan ur folk gick från urmänniska till civiliserad nutidsmänniska på några minuter.

2010-10-08 @ 23:16:50
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

Aha! Det är fler än jag som har svårt för Doris. Men säga upp min DN-prenumeration har jag lite svårare för (även om den är på hold just nu). Den är en del av min morgonprocess, lite som den där keloggsreklamen för några år sedan ur folk gick från urmänniska till civiliserad nutidsmänniska på några minuter.

2010-10-08 @ 23:17:17
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anja

Åh vad glad jag blev nu! Ska vi starta en Facebookgrupp för oss som inte gillar Doris? ;-) Men jag förstår vad du menar, det är den biten som kommer att kännas jobbig. Nu har jag den månaden ut men vi får se hur det går sen. Jag kanske ångrar mig efter en vecka...

2010-10-09 @ 13:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0