Klocka med kedja



Jag är inget fan av klockor. Jag har inte ägt en på väldigt många år och den som jag senast använde har flyttat till klockornas sälla marker. Lite Dalí-inspirerat inbillar jag mig att det är där. Men det finns dock en typ av klocka som jag verkligen vill ha och det är en sådan med kedja som man kan hänga runt halsen. Men det är lättare sagt än gjort. Jag har letat i månader nu och äntligen har jag hittat en som kan ha potential. Efter jobbet gick jag en snabbis till Spiti på Sveavägen och där fanns det en som jag funderar på att köpa om jag inte hittar the one inom en snar framtid. Problemet är att jag redan har en klar bild av hur den ska se ut och i mitt huvud var den inte silverpläterad. Den ska också se gammal och använd ut och helt ärligt så behöver den inte ens fungera. Funktionen kommer i sista hand här. När jag tänker på de klockorna är det mer en gammaldags, vintagekänsla jag är ute efter. Gärna med någon historia bakom, för just sådana klockor har jag alltid tyckt är lite magiska. Man lyfter på locket och slungas iväg till en annan tid. En sådan klocka vill jag ha:


Den som jag hittade idag ser ut så här. Har inte riktigt råd heller just nu, även om jag skulle offra ett par middagar för den rätta klockan. Nä, det blir nog en second hand-runda till snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0