Rökta mandlar

Cajsa Warg är definitivt en av mina favoritbutiker. Det är fräscht, gott och lite bättre (inbillar jag mig i alla fall). Att bara gå in i butiken känns lite lyxigt och ärligt talat så gör jag sällan stora inköp där, men jag har ett par favoritprodukter, till exempel rökta mandlar.

Förra året någon gång var jag på Berlin bar och köpte mandlarna, som visade sig vara det godaste i tilltugg-kategorin. Jag har alltid älskat rökt mat och bara tanken på goda ungerska korvar kunde få det att vattnas i munnen. Egentligen har jag inte haft några större problem med att sluta äta kött, utom när det gäller rökt och vissa fall grillat. Jag kan inte alltid behärska mig när sådant råkar finnas serverat hemma hos någon och jag måste erkänna att mandlarna stillar behovet en del. Ett tag åt jag onormalt mycket rökt ost och nu har jag gått över till rökta mandlar och håller konsumtionen på en mer normal nivå. Men så goda de är! Det finns ibland BBQ-mandlar också i lösvikt bland naturgodis och även om de också är väldigt goda så de rökta snäppet bättre. Helt klart ett hett tips i stället för lördagsgodis.



Cajsa Warg finns nu inte bara på söder längre utan också i Vasastan. På samma adress, eller i foajén rättare sagt, finns även min andra favoritbutik, nämligen Chokladfabriken. Det var nästan så att jag kunde gråta av glädje när jag var där för första gången nu för några veckor sedan. Mer info och adresser finns på Cajsa Wargs hemsida.

Kommentarer
Postat av: Mia

Men jaha, vad kul! Visste inte att det finns 2 butiker. De har också goda rotfruktschips.Chokladfabriken o Cajsa Warg, smart idé.

2010-10-21 @ 00:05:05
Postat av: Anja

Ja, eller hur?! Gillar man Cajsa Warg så måste man se den andra butiken! Just ja, rotfruktschipsen är ockdå riktigt bra.

2010-10-21 @ 09:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0