Ramlösa och samlag

Ok, hur ska man uttala Ramlösa? För tillfället är det just deras produkter jag jobbar med och man tycker att det vore vettigt att kunna uttala det rätt också. En del säger Raaamlösa (jag till exempel) och andra säger Ramlösa...med ett kort "a" ungefär som i samlag. Så, vilket är rätt? Jag har en känsla av att det ska vara kort a men ingen idé att försöka ändra sitt uttal innan jag vet säkert. Eftersom jag knappt vågar pratar med chefen nu innan jag vet hur jag ska uttala det så hänger mitt sociala liv på jobbet i en skör tråd. Jag får vara min vana trogen och undvika att hamna i diskussioner som handlar om det berörda ämnet. Det är jag däremot väldigt bra på! Förra sommaren undvek jag en av bossarna i flera veckor eftersom jag vägrade erkänna att jag inte fixar min del av jobbet. Tycker att det var ett rätt smart drag, jag hann ju klura ut lösningen medan jag gömde mig på toan. Och ja, det var lätt värt alla mardrömmar.


Foto: carlsberg

Kommentarer
Postat av: Hella

Hahaha vilket problem! Inte för att vara evil nu men folk säger Ramlösa (som du säger ramlar) också.

2010-09-06 @ 16:38:05
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Kan inte folk vara konsekventa då??? Ramlösa säger man visst i Skåne, här uppe är det vanligare med Raaamlösa. Holy shit, don't like!

2010-09-06 @ 18:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0