The Whole House Is Singing


Foto: perfektli(f)e

Vännen Ems fyllde år rätt nyligen och önskade sig vinylskivor i present. Det kan låta som en enkel uppgift men det är rätt mycket ångest över det. Jag kan aldrig välja när det kommer till skivor, filmer och även böcker ibland. Å ena sidan vill man inte tvinga på folk att läsa/se/lyssna på sådant som man själv tycker är bra. Det räcker med Spotifylistor lixom annars kan det lätt bara bli helt fel. Men å andra sidan har hon ju önskat sig skivor så det ska man ju köpa men då ska man ha koll på vilken musik hon gillar. Vilket jag i och för sig har till viss del, men jag vet inte vad hon redan har och inte har. Det är känsligt med det här med ens smak också för den delen. En av mina lärare brukade alltid säga att om man vill förolämpa någon så ska man kritisera den personens smak.

Men om man nu ska plöja efter vinyl så ska man nog börja på Nostalgipalatset. Man ska inte låta sig luras av den trista, 90-talsaktiga, öststats/billighetsfeeling på hemsidan för stället är jävligt roligt att besöka. De har inte bara skivor heller, lite möbler och andra roliga, gamla grejer kan man också hitta. Jag ångrar fortfarande att jag inte köpte den fina skrivmaskinen jag hittade där. Vet inte hur jag tänkte men när jag gick tillbaka så var den givetvis redan såld. Men hur som helst, i veckan ska jag besöka Nostalgipalatset, om inte annat så kan jag säkert hitta något att belöna mig själv med.

Var: S:t Eriksgatan 101
Öppettider: vardagar 11.00-19.00, helg 11.00-15.00

Kommentarer
Postat av: Princess<3

fin blogg!

2011-02-28 @ 16:10:25
URL: http://bergbackaskaniner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0