Wristcutters: A Love Story

Jag såg Wristcutters: A Love Story för någon dag sedan och jag kan helt ärligt säga att den är mycket bättre än vad jag hade väntat mig. Tom Waits i toppform och Gogol Bordello i bakgrunden, det kan knappast bli bättre. Filmen handlar om Zia som tar livet av sig när hans flickvän dumpar honom. Han skär upp handlederna men i stället för totalt mörker vaknar han upp i en afterlife för självmördare. Det är inget trevligt ställe att vara på. Brunt, dammigt och smutsigt med färglösa blommor och trasiga bilar. Och utan leenden. De som hamnar där kan nämligen inte skratta och le. Zia blir polare med Eugene (vars hela familj har tagit livet av sig) och den übercoola Mikal som har hamnat där av misstag. Tillsammans ger de sig iväg för att hitta Zias ex-flickvän, som också har tagit livet och befinner sig i krokarna.

Jag tror att den har stor möjlighet att hamna bland mina tio favoritfilmer. Den är mysig och bra himla konstig och jag älskar att man får veta hur folk har tagit livet av sig. Och Eugene, man kan inte annat än älska den killen!




Kommentarer
Postat av: sandra

åh, det här gillar jag. ska definitivt kollas upp. :)

2011-01-17 @ 16:47:29
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: ja, jag har också haft jättesvårt att hitta någon liknande i affärerna! Men det borde nog komma någon gång, eftersom femtio och sextiotalet blir mer och mer populärt i dagens mode.



Och den där filmen är så. bra.

2011-01-18 @ 13:04:39
URL: http://afterglow.blogg.se/
Postat av: Mia

Den är sketabra!

2011-01-24 @ 10:00:23
Postat av: F

Vad bra den var! Tack för tipset!

2011-01-26 @ 23:39:59
Postat av: Siolia

Hmm, har inte sett den :) Ska ladda ner den. Trevlig kväll <3

2011-01-26 @ 23:58:32
URL: http://siolia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0