Fredrik Jonasson & The Hoarse Horses releasefest på Lingon i Jönköping





I helgen hade killen releasefest med sitt band, Fredrik Jonasson & The Hoarse Horses, på Lingon i Jönköping. Grymt bra var de och lokalen var helt underbar. Jag är imponerad av hela kvällen faktiskt. Restaurang Lingon är, som de själva skriver, lunchhak, barhäng, musikkvällar, kulturevenemang och jag kan också tillägga  otroligt bra personal och ägare. De ska verkligen ha cred för att de driver ett sådant ställe och även om jag har klagat på Jönköping tidigare ang deras butikutbud så har de faktiskt lyckats med detta i stället...men det antar jag beror på personer som älskar sitt jobb, musik och konst. Underbart.

Jag är så glad att mina två favoritlåtar satt så klockrent!!! Här är länken till Angels, me like, me like, me like. Har redan spelat sönder den men tröttnar aldrig heller.  Andra låten, Come On, är från förra skivan och även om den är jättebra så här, så blir det alltid sånt himla drag när den spelas live. Bra jobbat, som fan!

Mer info om bandet finns på Facebook eller på hemsidan.

indiesk electro-ska-surfgaze-rockåpop with an edge of psycho

Kommentarer
Postat av: F

Vi är fan bäst! ;)

2009-12-13 @ 23:21:20
Postat av: Hella

Skittrist att jag missade verkligen! Låter som en riktigt nice kväll!

2009-12-14 @ 09:29:43
Postat av: A

Nästa gång Hella!

2009-12-14 @ 11:18:21
Postat av: Mia

Gillar också Angels! Ska de spela ngt i Sthlm? Finns de på Spotify?

2009-12-17 @ 11:36:14
Postat av: Fredrik

hej Mia och kul att du gillar! Förra EP:n "Blood=Life" finns på Spotify och du hittar den om du söker på "Fredrik Jonasson". Även om har haft releaseparty för nya EP:n där "Angels" ligger, så är den pga strul inte släppt ännu. Början av januari är ett hett tips och så hoppas vi att Spotify hanterar det snabbt också.



2009-12-17 @ 15:18:22
Postat av: AnJa

Lyssnar på den nu igen, beroendeframkallande är ordet.

2009-12-17 @ 17:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0