Flashforward

"Everyone in the world will get a flash of their own future."

Kan bli hur bra som helst eller så kan det floppa på samma sätt som "LOST". Allt jag vet just nu är att jag är fast. Jag är en sucker för domedagsfilmer och serier, världen goes bananas och jag sitter som klistrad. Virus, krig, aliens, you name it och jag köper det. I synnerhet en grå och trist söndag. Men, jag hoppas verkligen att jag inte blir besviken. Ta "Lost" till exempel, där dog allt intresse rätt snabbt. En serie som bygger på ett mysterium som ska lösas borde leda mot just detta - en lösning, inte dra in en mängd nya trådar i hopp om att förlänga serien och behålla tittarna. Jag tror inte det på den taktiken. Man blir bara trött och less eftersom man aldrig får någon förklaring och serien spårar ur allt mer. Förvisso funkar det i andra typer av serier, ta till exempel "True Blood", där vill man bara ha mer. "Dexter" också för den delen. Och besvikelsen var enorm när "Carnivale" och "Swingtown" lades ner.

I alla fall, "Flashforward" handlar om att hela jordens befolkning får en blackout samtidigt och som varar i exakt 2 min och 17 sek. Under den tiden får de flesta se 6 månader i framtiden och vad som väntar de. En FIB-utredning startar och en databas skapas, Mosaic, för att samla in alla flashes och få kontakt med de personerna som man såg i framtiden. Som sagt, än så länge är den mycket bra och att exempelvis Jack Davenport är med är inte fy skam.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0