Pelle Carlberg & The Mary Onettes på Debaser Medis

Fredagskvällen blev minst sagt lyckad. Killen, vännen och moi var på Debaser och kollade in The Mary Onettes och förbandet Pelle Carlberg. Två glas vin, konsert och bästa sällskapet, vad mer kan man begära?

Pelle Carlberg
http://www.myspace.com/pellecarlberg

Kvällens låt: Clever Girls Like Clever Boys Much More Then Clever Boys Like Clever Girls

Pelle Carlberg är en ny bekantskap för mig. Jag hade hört talas om honom och i Sonic fick han bra betyg om jag inte minns helt fel, men av någon anledning hade jag aldrig kollat upp honom. Och jag måste säga att jag gillar honom. Visst, jag kanske inte tycker att han kommer med något nytt i musikvärlden och mycket av det har man egentligen hört förr, jag tänker främst på Belle and Sebastian och Spearmint. Men kanske just därför som jag gillar honom: bekant, befriande, dansant, trevligt och tillgängligt.









The Mary Onettes
http://www.myspace.com/themaryonettes

Kvällens låt: Void

Jönköpingsband när de är som bäst. Jag måste erkänna att jag tänker på I'm from Barcelona när det pratas om Jönköping och de är inga stora favoriter. På något sätt var jag orolig att även The Mary Onettes kommer att satsa på själva showen och framföra halvkassa låtar, men ack så fel jag hade. Inget spexandet, inga ballonger, inga konfetti. Bara musik!. Det var rakt, ärligt, energifyllt och fy helvete så bra! För min del kunde de ha spelat så där fem låtar till. Och någon annan som ska nämnas här är sångarens och basistens morfar som stal showen ett tag. Han var så stolt över killarna och till deras förvåning klättrade han upp på scenen och hyllade bandet. Jag är imponerad!












Den berömda morfar Sigge på scenen. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0