Here we are now, entertain us! Hello hello hello!

Jag kan för mitt liv inte förstå att folk kan vara uttråkade i Stockholm. Igår satt ett par på tunnelbanan och klagade på att det inte finns något att göra (!). I Stockholm. Jag var på väg hem efter fika på Vurma och utställning på Kulturhuset, en väldigt trevlig dag spenderad med en väldigt trevlig person, vännen I. I en stad där det i stort sett alltid händer något, hur tusan kan man vara uttråkad? Alternativen är många: bio, utställningar, vernissage, klubbar, teatrar, föfattarsamtal eller bara en promenad på Djurgården. Men nej, det duger inte. Jag förstår då inte vad det är folk vill ha för utbudet är faktiskt stort (det räcker väl att öppna DN på stan eller City och Metros helgbilaga för att få en massa idéer).

Byt ut New York mot Stockholm och häng upp det i varenda tunnelbana!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0