yr.no

På fredag åker vi till Jönköping. Vi ska på Popadelica, en festival i Huskvarna, som jag brukar åka genom när jag besöker killen. Det är alltså allt jag vet om Huskvarna och just ja, min mormors gamla Husquarna symaskin. Men nu ska vi alltså besöka stället och se bla Bye Bye Bicycle, The Pipettes, The Kissaway Trail och Little Dragon (tack killen, de är inte alls så kassa som jag trodde. Hade väntat mig lite mer fashionista-crap). Och, alla vet hur beroende man är av vädret när man ska festivala.

Foto: weheartit

Förra året hade jag otur på varenda festival! Det började med Where The Action Is. Räven och jag såg till att skaffa regnstövlar i tid, tack och lov för det. Att vi sedan gick runt som färgglada smurfar, blöta och ynkliga, gjorde inte saken bättre. Även om jag då måste erkänna att det var bra spelningar och att det på sitt sätt, när man väl hade förlikat sig med tanken att det kommer att duggregna hela dagen, var rätt kul. Räven sov över hos mig, en blöt räv alltså.

Sedan var det dags för Skankaloss i Gagnef. Nu pratar vi om min absoluta favorit och som alltid har haft bra väder utom just förra sommaren. Jag trodde att vi skulle regna bort ett tag. Blöta tält är inga höjdare alltså, men hey, vi hade kul! Om man bortser från Tryckartältet, satans hantlangare.

Slutligen, Way Out West. Första dagen andades jag ut och trodde att vi skulle klara oss den helgen. Trodde ja. Dag 2 innebar regn och kyla. Återigen, hur är det ens möjligt?! På riktigt, hur kan man pricka in precis de helgerna när det ska regna som mest?!

Sedan dess har jag varit lite smått beroende av yr.no, den absolut bästa vädersajten. Hittills har de aldrig haft fel och det har blivit en vana att kolla varje gång innan jag ska åka någonstans. Så även denna vecka och synen som mötte mig där är denna:



Jodå.

Kommentarer
Postat av: Hella

Ja man är inte så het i gummistövlar. Haha, jag var den blå smurfen. Och du var den vita om jag inte missminner mig.

2010-04-26 @ 18:51:09
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Fick för mig att du var lila, men nej, blå var du allt. Ja, klart att jag var den vita, oskuldsfulla smurfen! =D

2010-04-26 @ 19:11:50
Postat av: Hella

Du kanske blandade ihop mig med färgen på händerna vid Nick Cavekonserten runt 01snåret. Och du, att sova med en blöt räv är få förunnat ;)

2010-04-27 @ 09:13:49
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Du tänker inte på hur blöt päls luktar va? ;-)

2010-04-27 @ 16:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0