Södermalm

Södermalm, en stadsdel som jag ser på med en ren och äkta hatkärlek. Vissa dagar jobbar jag i Midsommarkransen och åker därför förbi Slussen, Hornstull, Zinkensdamm och Liljeholmen. Och varje gång tänker jag på att jag verkligen inte vill bo där. Jag älskar att vara på söder, det finns en mängd roliga butiker och mysiga caféer, men det allra bästa är att sedan åka hem och lämna stadsdelen åt folket som ser ut att vara varandras kloner från Hässleholm. Typ.

Jag flyttade till Stockholm av olika anledningar, bland annat för att jag ville se nya saker och bo bland nytt folk. Jag var mättad på den staden som jag bodde i och det var dags för något annat, något nytt. Men, här kommer det som jag verkligen hatar, alla ska flytta till söder! Varenda jävel som släpar sitt sorry ass till Stockholm ska bo på söder, för att det är coolt?! Häftigt? Nära till allt? Att det är nära till allt kan jag i och för sig köpa OM personerna i fråga verkligen utnyttjar det. Men att bo där och inte ens veta hur man tar sig till Skeppsholmen eller aldrig ens ha besökt Stockholms Stadsmuseum, aldrig varit på någon av galleriorna runt Skånegatan, då undrar jag vad är dealen? Varför vill man bo där???

Under mina första månader här jobbade jag på Götgatan och dagligen förvånades jag över alla gamla bekanta som släntrade förbi i tid och otid. Jag undrade i mitt stilla sinna hur de alla kan befinna sig just där, men sen åkte jag till Hornstull. Herrejesus! Där insåg jag att det dit alla vallfärdar! Varför? Inte den blekaste aning, jag utgår från att det handlar om att det är häftigt. Nej fan, jag vill inte ha min gamla granne i huset bredvid. Jag vill inte bo i lilla Örebro (Hässleholm, Gävle. Feel free to choose), jag vill bo i Stockholm!


Foto: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0