Terriers

För några dagar sedan började jag kolla på en ny serie: Terriers. Redan efter tio minuter insåg jag att jag älskade den. Jag märkte själv att jag satt och fånlog medan jag tittade; inte för att den var larvig på något sätt utan för att huvudpersonerna kändes så äkta, mysiga och lätta att gilla. Sedan deras samspel och dialogerna, de ser ut att ha hängt ihop hela livet och känner varandra utan och innan. Den känns äkta på något sätt.

Terriers utspelar sig i San Diego och handlar om två privatdetektiver. Den ena killen är en fd alkoholiserad polis och den andra fd inbrottstjuv, bara det låter lockande. Båda har också en del problem med sina relationer så när de inte räddar andra människor så försöker rädda sig själva. De verkar göra allt tillsammans, de känner varandras (ex)fruar och de kompletterar varandra på bästa sätt. Flanellskjortor, slitna jeans, munkjackor, skägg, det är Terriers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0