Festivallängtan gör sig påmind



Vad vore livet utan Gagneffestivalen?! Idag gick jag in på deras sida och kände direkt hur fjärilarna i magen började vakna till liv. Lite som när man ska på en första dejt och är lite nervös men galet förväntansfull. Precis så känns det när Gagnef kommer på tal. Jag har varit där ett antal gånger nu, redan på den tiden då festivalen fortfarande var en stor kompisfest och man fick komma in bara om man hade anmält sig innan via mail. Och denna åtråvärda mailadressen! Sen blev festivalen större och definitivt mycket dyrare! I år släpps det "bara" 999 biljetter och som kostar (givetvis) 999 kr. 2006 och 2007 tog jag en paus och struntade i att åka upp eftersom hela grejen började kännas som mediafolkets personalfest. Reklamare, grafiker, ett par modeller, några musiker och deras wannabies trängdes där i skogen och risken var väldigt stor att det hela skulle bli totalfiasko. Men, av någon anledning blev det inte så och festivalen växte inte alls helt ohämmat. Jag gjorde min comeback 2008 och i år blir det femte gången för min del and I just can't wait! Jag längtar efter att få se Martin Kellerman sitta i solen, Taxi Taxi-tvillingarna trassla in sig i tältet, jag vill sola, ligga i gräset och läsa, picknicka och bara njuta av Sveriges trevligaste festival. Boka in 23-24 juli mon amis!

I Stockholm säljs biljetterna på:
Jim’s Skrädderi och Kemtvätt
Högbergsgatan 40
Mån-Fre 10-18:30
Lör 10-14






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0