Vissa dagar är bättre än andra

Idag känns det som att den här veckan kan bli hur bra som helst. Efter en bra förmiddag med en massa engagerade och kunniga personer har jag börjat formulera en idé till magisteruppsatsen. Det kanske blir för stort och risken finns ju alltid att man tar sig vatten över huvudet, men samtidigt så kan det också bli så himla bra. Jag ska börja forska lite i det och undersöka möjligheterna, förhoppningsvis kan det gå vägen.

Imorgon ska jag också på en helt otippad grej som jag blev erbjuden förra veckan. Det finns ett företag som jag verkligen är imponerad av och sysslar med sådant som jag är grymt intresserad av. Av en slump fick jag kontakt med en tjej som jobbar där och imorgon ska jag träffa en av projektledarna. Kul kul!

På onsdag öppnar Bonniers Konsthall för säsongen och jag har fått inbjudan som jag funderar på att tacka ja till. Lite arty-tarty mitt i veckan är aldrig fel. Vårens första utställning på Bonniers Konsthall går i filmens tecken. Under tio veckor får fem filmer Sverigepremiär i filmprogrammet Projektioner. Utställningen presenterar den bredd som finns inom rörlig bild i samtidskonsten idag; alltifrån en filmisk dröm på åtta minuter till en timmes klassisk dokumentär. Den röda tråden som löper genom verken är konstnärernas övertygelse om kulturens unika röst i samhället. I sina filmer använder konstnärerna sig av redan existerande verk – inom musik, film och konst – för att aktualisera samtida och historiska händelser av både politisk och existentiell karaktär.

Foto: Bonniers konsthall

På fredag kommer killen och då ska vi som sagt se My Little Pony Debaser Slussen, och på lördag har vi funderat på att se utställningen Always in a SpiralMagasin 3, kanske besöka Nostalgipalatset och på kvällen ska vi ut och äta. Ska också passa på och kolla på Chuck, en småtöntig men trevlig serie som funkar bäst när vi kollar på den ihop. Man får gärna vara lite bakis också - några hjärnceller mindre gör ingenting, serien är inte svår att hänga med i.



Och nu för bara några minuter sen fick jag mail från en bekant som är med och arrangerar en feministisk festival den 8:e mars. Och han frågade efter tips! Stort, jag blev ju eld och lågor direkt. Ett av mina förslag blev givetvis Maria Sveland, författaren till en av de fräschaste böckerna inom den feministiska litteraturen, nämligen Bitterfittan. Jag skrev ett antal andra också, hoppas att de uppskattas.

Kommentarer
Postat av: Hella

Wooow! Snacka om att det händer grejer! Du är helt klart i ropet! Go go go! :)

2010-01-26 @ 07:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0