Jesus, ingen vill ha en slacker!

Måste säga att jag är väldigt road av alla protester mot den kommande animerade komediserien om Jesus. Den är gjord av två svenskar, har precis blivit köpt av Comedy Central OCH HAR REDAN orsakat en storm bland kristna i USA. Comedy Central har fått över 5000 mail från kristna som vill skicka folk (serieskaparna, CC etc) till helvetet och allt det där, same old, same old. Jeeeeesus säger jag bara!

I vilket fall så handlar serien om att Jesus återvänder till jorden efter att ha levt ett slackerliv uppe i himlen. Nu ska han bevisa för sin pappa att han visst är mogen och redo att ta över den stora rollen som den allsmäktige. Tycker att det låter rätt kul måste jag erkänna och om inte annat väldigt mänsklig. Som sagt, människan skapades som guds avbild har jag hört, dags för guden att visa sin mänskliga sida då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0