Rainy day

När jag vaknade imorse fick jag den välbekanta "det är sommar och jag vill möblera om i lantlig stil"-känsla. Det slår aldrig fel, varje vår/sommar kommer den som ett brev på posten. Blommiga sängkläder tas fram, gammaldags tekoppar i blommigt och prickigt blir oemotståndligt åtravärda, jakten på snygga plåtburkar tar fart och suget efter 50-tals klänningar blir nästan lite jobbigt. Jag kan knappt koncentrera mig på jobbet eftersom allt jag tänker på idag är att jag måste åka in och shoppa loss på Beyond Retro, Lisa Larsson eller Myrorna. Jag har ett rent fysiskt behov av nya klänningar: jag får sömn-och koncentrationssvårigheter, hjärtklappning och lite lätt spänningshuvudvärk (nästan helt sant). Jag vill ta på mig min blommiga klänning och ett par regnstövlar och ge mig ut i skogen.

The Edge Of Love med Keira Knightley är en film som får mig att sucka och drömma önskedrömmar. Helt underbart! Jag vet inte om det finns någon annan film som får min shoppinglust att skjuta i höjden på samma sätt. God help us all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0