Tell me you love me

Räven och jag har börjat kolla på Tell me you love me, en serie som tydligen (föga förvånande) har fått mycket publicitet på grund av alla sexscener. Jag hade ju hört talas om den för ett par år sedan då en av mina vänner var helt fast, men av någon anledning blev jag aldrig riktigt sugen på att kolla upp den. Igår, i brist på annat, valde vi just den och jag tror inte att vi kommer att bli besvikna.



Tell me you love me är en serie som, i alla fall till en början, får en att tappa hakan i stort sett i var och varann scen. Det är nakenhet, sexet, pungar, blowjobs, ärlighet och desperation. Den handlar om tre par med diverse problem: par 1 försöker skaffa barn men misslyckas hela tiden, par 2 ska gifta sig och ifrågasätter det faktum att de (han) aldrig ska få ligga med någon annan än henne igen och par 3 som har varit gifta länge, har två barn och har slutat ha sex.  Alla de besöker en äldre psykolog för att reda ut det hela och man får också se hur hennes egna sexliv ser ut. I första avsnittet verkar allt vara frid och fröjd, men jag misstänker att det kommer att dyka upp problem där också. Lite för enkelt. Men det som faktiskt äcklar mig mer än "pensionärsblowjobs" är det sätt vissa av paren använder sig av sex. I stället för att prata och reda ut det som ska redas ut sätter de på varandra och allt ska bli bra. Big surprise, det blir det inte. Det är känsloladdat och komplicerat, kul och tråkigt, fult och vackert, jag förstår vad skaparen av serien vill visa, men ibland är det fan bara sorgligt.

Störningsmoment:
- varför tvättar de inte händerna efter att ha varit på toa? En av tjejerna sitter på toan och kissar på stickan (grav.test) som hon sedan bara slänger och går sedan ut. Spolade hon ens? Om man nu ska vara så närgången och realistisk så borde man göra hela scenen på det sättet, alltså tvätta händerna för guds skull.

- seriehoppandet. Flera stycken har synts i diverse andra serier och just nu är det nästan lite svårt att se samma tjej i både Lost, Flashforward och Tell me you love me. Men förhoppningsvis glömmer man det relativt snart ändå.

Kommentarer
Postat av: Räven

Cool scen. Och som sagt. Serien fängslade mig ändå på något sätt. Ex alla långa tystnader, mimiken osv De förmedlade verkligen allt det där icke verbala som man inte kan ta på, men som man ändå vet finns där, som utgör den stora delen av relationer. Hoppas vi kan få till en seriekväll i veckan, annars nästa :)

2010-05-30 @ 14:43:28
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Ja, absolut! Jag tror att den blir bättre och bättre hela tiden. Och det är grymt känsloladdat! Vi får försöka fixa det, jag lovar att inte kolla på fler avsnitt utan dig. Tell me you love me-kvällarna kommer att bli så kul så!

2010-05-30 @ 14:50:20
Postat av: F

Hah, det är fan bara du som kan reta upp dig på att inte tvättar händerna i en serie. :)



<3

2010-05-30 @ 15:44:36
Postat av: Anja

Haha, men de hade inte behövt visa henne på toan öht i så fall. Som att göra en matlagningsscen i köket och alla kastruller står på spisen, men lyfter man på locket så finns det ingenting där. Det blir bara fel.

2010-05-30 @ 16:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0