Broder Daniel 4ever

Gott folk! Alla popsnören! Alla med bultande pophjärtan! Ikväll ska Broder Daniel hyllas och det är definitivt dagens gå-ut-och-ta-ett-glas-vin-tips. Högkvarteret viger kvällen åt BD och fyller källaren med nuvarande och forna pandor, bultande flickhjärtan och fina popkillar.

Kl 19.00 visas filmen Broder Daniel Forever, som kom 2009 och är gjord av Henrik Hellström, Kristian Bengtsson och Fredrik Wensel. Dokumentationen löper under två månaders tid under sommaren 2008 och tar slut vid deras avskedskonsert på Way Out West, som även var en hyllning till den nyss avlidne bandmedlemmen och gitarristen Anders Göthberg. Under 55 minuter får vi följa med under repetitioner, sommarmornar, lyssna på finaste Henrik Berggren som gett alla olyckliga körgossar ett ansikte och återföreningen av bandet som inte bara var ett band utan skapade en hel subkultur. Kanske gråter vi, säkert minns vi och alldeles säker känner vi igen oss i hur det är att mötas av förakt men även kärlek i att vara annorlunda.

Kl 20.00 ska ett antal artister ställa sig på scenen och göra sina tolkningar av BDs musik och texter.

Fram med tygpåsar, svarta luggar, fina kavajer och prickiga klänningar. Ett glas rött, lite tonårsångest och BD, kvällen blir magisk!




Vad: Broder Daniel 4ever
Var: Högkvarteret, Närkesgatan 8
När: Ikväll, 18.00
Entré: 40 kr
Ålder: 18 år

Kommentarer
Postat av: sandra

det är ju något alldeles särskilt med broder daniel. jag var fast besluten ett tag när jag var 16 att jag INTE skulle lyssna på dem, vägrade vara så stereotypiskt "poppig", men det slutade ju såklart med att jag bara inte kunde låta bli. (och jag tror att jag blev rätt stereotypiskt poppig nånstans i den vevan, helt omedvetet dock) och jag är glad att jag ändrade uppfattning. för även om de är något av ett guilty pleasure för mig så är de ju just det - pleasure. så många geniala texter och gitarrslingor och känslan, känslan... ja gud. mitt 16-åriga jag skulle förakta mig om hon visste.

2010-11-16 @ 12:39:55
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: lovisa

vad gör du idaG?:)

2010-11-16 @ 14:09:29
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: hannah

BD!!!!

2010-11-18 @ 13:39:44
URL: http://hannahelise.devote.se
Postat av: Studiobootleg - Alltid ny och skön musik!

nice blogg du har!



Vill du ta del av den nyaste musiken och de bästa spotifylistorna? gå då in på Studiobootleg.com där länkar jag den nyaste musiken innan radio spelat, samt lägger jag upp de bästa spotifylistorna till alla tillfällen! :)

2010-11-18 @ 14:04:48
URL: http://studiobootleg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0